Dag 3 lappi - Reisverslag uit Saariselka, Finland van natasha noppen - WaarBenJij.nu Dag 3 lappi - Reisverslag uit Saariselka, Finland van natasha noppen - WaarBenJij.nu

Dag 3 lappi

Door: Natasha

Blijf op de hoogte en volg natasha

24 Februari 2014 | Finland, Saariselka

Wauw!.. Vandaag stond ik op met het vlinders in je buik gevoel!.. Het was husky dag!! Toen we aankwamen zagen we de puppy's al! Eerst kregen wat te horen over ze geschiedenis van husky's. De husky's die ze hier hadden waren alaska husky's en zijn een soort kruisras met syberische husky's. Voor een slee heb je vaak 6 honden de twee vooraan zijn de stuurhonden en alfa honden. De twee achteraan zijn de sterke omdat zij het meeste gewicht dragen. En in het midden staan vaak de onervaren deze kunnen volgen en leren van de anderen. In het slee rijden heb je "he" en "ho" voor links en rechts. Mush is stop en go is gaan. Na het verhaal kregen we warme ranja en zijn we puppy's gaan knuffelen!! Haha ik was erg in trek met me sjaal :p ben hem ook meerdere keren kwijt geraakt aan de pups! Na puppy knuffelen kregen we nog wat uitleg over de slee. Na de uitleg werden we in tweetallen verdeeld over de sleeen met husky's. In de eerste helft heb ik op de slee gezeten, wat een magisch gevoel! Door een landschap met alleen maar sneeuw en bomen zo mooi en wat een rust!. Op de helft moesten we wisselen en was het mijn beurt om te rijden. Je staat daar en alle zes kijken de honden je aan met een gezicht van gaan we?.. Je roept GO en weg ga je. Wat een geweldig gevoel!! De honden zijn zo energiek en enthousiast! En je gaat echt snel. Het sturen ging me goed af alleen het remmen was wat minder haha. De honden hadden niet zoveel moeite met mijn gewicht en dus moest ik met kracht springen op de rem om te stoppen. Wat een ervaring zo mooi!!

Vanavond heb ik aan snowshoeing gedaan! Erg zwaar door de sneeuw lopen met sneeuwschoenen! We zijn een berg op geklommen en aan de andere kant met volle vaart vanaf gesleet!! Dat ging echt knoeter hard! En als je viel viel je ook goed hard! Na het sleeen hebben we in een hutje worstjes geroosterd! Dat hutje is trouwens wel vet! Overal in Finland staan van die hutjes sommige hebben zelfs een bed erin staan! Als je gaat reizen kun je gewoon gratis in zo een hutje slapen. De hutjes zijn speciaal gemaakt voor mensen die hun werk buiten hebben.

Ik heb een top dag gehad!! Love you guys!!

  • 01 Maart 2014 - 22:21

    Sander:

    Dream come true! Klinkt allemaal fantastisch! Vind het zo tof voor je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Saariselka

Studie in Finland

Voor mijn minor ga ik 5 maanden studeren aan JAMK university

Recente Reisverslagen:

26 April 2014

Last week

15 April 2014

tentamens enzo

07 April 2014

soon

30 Maart 2014

time go's by

23 Maart 2014

Feeling Fit
natasha

studie in Finland Jyväskylä

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 10016

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 04 Juli 2015

Stage AJAX Cape Town

05 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Studie in Finland

Landen bezocht: